Tuesday, October 23, 2012

やまのせいかつ

ことしのサマー、ちゅうごくのやまでちょうさ(research)をしました。やまのせいかつがすきです。むら(village)はちいさいですが、しずかです。うちはふるいですが、きれいです。せいかつはあまりべんりじゃありません。でも、たべものはやすいです。むらのひとはとてもしんせつですよ。まいにち ひとにあぃました。それから ちゃわ(chat over tea)をしました。おもしろいですよ。やさいとくだものとさかなはおいしいです。まいにち たのしいです。

4 comments:

  1. you seem to have really fun. I also had fun this summer break.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi, my name is Shota Osafune. i am japanese. I am college student in Ritsumeikan University. the university is in japan. nice to meet you.
      did you have a good time? you seem happy! i want to go there someday.

      Delete
    2. 藤谷さんはどこへいきましたか。

      Delete
    3. 長舩さん、はじめまして。そうですね。やまのせいかつはたのしですよ。
      I also hope to go to Japan someday.

      Delete